Home / Ingredienser fra naturen / Bær / Blåbærsmoothie med honning
24 april, 2018

Blåbærsmoothie med honning

Posted in : Bær, Bær, Drikke, FROKOST, Kaker og desserter, Smoothies on by : tantemat Stikkord: , , , , ,

Blåbærsmoothie kan du ha til frokost, som mellomrett hvis du har behov for litt energipåfyll, eller som en enkel dessert. Hvis du, som Tantemat, fremdeles har frosne blåbær i fryseren etter fjorårets sesong, er det tid for å ta dem opp nå og lage noe godt av dem. Blandet med yoghurt, banan og honning får du i deg både vitaminer, mineraler og andre nyttige stoffer som gjør godt for kroppen. Om du ikke har egenplukkede blåbær i fryseren kan du kjøpe ferske eller frosne på butikken. Denne smoothien er kjempeenkel og rask å lage, og smaker friskt og deilig!

NB! Siden smoothien inneholder honning bør den ikke gis til barn under 1 år. Bytt eventuelt ut honningen med sirup, steviosa eller annet søtningsmiddel, og smak deg frem til hvor mye du trenger for å få passe søtsmak.

 

 

BLÅBÆRSMOOTHIE MED HONNING

TID: 5-10 minutter

Til 4-6 glass

 

Du trenger:

 

 

  • 1 beger gresk yoghurt (ca. 3,5 dl)
  • 300 gr frosne blåbær
  • 1 godt moden banan (gjerne fryst)
  • 3 ss flytende honning (evt. sirup, steviosa eller annet søtningsmiddel. Smak deg frem til passe mengde.)

 

Slik gjør du:

Ha alt i en smoothiemaskin eller mikser og kjør til du har en jevn og fin smoothie. Hell i glass og server. Ha i isbiter om du vil ha den ekstra kald!

 

Vel bekomme!

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *